노수령봉 / 도돈파치 (세계판, Master 버전 97/02/05)
DoDonPachi (International, Master Ver. 97/02/05)
슈팅
( Shooter / Flying Vertical ) / 1997 , Cave (Atlus license)
ddonpach
How to play
[ 기본 조작 방법/자기에 대해 ]
───────────────────
·레바
캐릭터의 이동
·버튼
A :쇼트 (연타시)
레이저 (누르고 있을 뿐 때)
(이동 속도는 저하)
B :스프레드·폭탄 (쇼트시)
레이저·폭탄 (레이저시)
C :풀 오토 (요점 DIP 설정)
·기체
TYPE-A 1점집중형
TYPE-B 3 방향형
TYPE-C 광범위형
·강화 타입
쇼트 강화
레이저 강화
[ 2주 눈에 띄어 ]
───────────────────
1 코인 1명 플레이로 1주목클리어의 시점에서,
이하의 조건의 어떤 것인지를 채우고 있으면(자),
2주목에 갈 수가 있다.
·2 미스 이내.
·최대 HIT 수가,
TYPE-A 의 경우, 270 HIT 이상.
TYPE-B 의 경우, 300 HIT 이상.
TYPE-C 의 경우, 330 HIT 이상.
·스코아가 5000만점이상.
·벌아이템 퍼펙트를 4회 이상.
( 각 스테이지에 존재하는 13개의 벌을
모두 노우 미스로 회수하는 일)
[ 치트에 대해 ]
───────────────────
:0:100E41:26:000:Infinite Fire Bomb Shot Time
:0:102CCA:01:000:Invincibility
:0:101965:05:000:Infinite Lives
:0:102CAD:04:000:Maximum Shot
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:0:102CB0:06:000:Infinite Bombs
:0:102CB1:06:500:Infinite Bombs (2/2)
:0:1017D1:37:000:Maximum Combo
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:0:10192D:99:500:Always Have x99 Max (2/2)
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:0:102CAB:01:000:파이터 Power Type 2:Laser
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:0:102CA9:00:500:파이터 Type 1 (2/2)
:0:101755:01:000:파이터 Type 2
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:0:101755:02:000:파이터 Type 3
:0:102CA9:02:500:파이터 Type 3 (2/2)
:0:102D1D:00:000:Option Type 1:Front
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:0:101967:05:000:Infinite Lives
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:0:102CF0:06:000:Infinite Bombs
:0:102CF1:06:500:Infinite Bombs (2/2)
:0:1017FB:37:000:Maximum Combo
:0:101935:99:000:Always Have x99 Max
:0:101937:99:500:Always Have x99 Max (2/2)
#데드 connection
Story
로수령벌옛날, 큰 싸움이 있었다.
그 싸움은 반란이나 침략전쟁등으로는 없고, 자신들의 군대를,
보다 강하게 하기 위해서 행해진 연습 전쟁이라고 하는 지극히 이질의 것이었다.
이윽고, 7년에도 미친 이 싸움에도 마지막이 방문해
싸워 이기는 일을 할 수 있던 최강의 병사들을, 사람들은 「수령벌」(수령의 명령에 따를 뿐의 기능벌)이라고 불러,
업신여겼다.
···그리고 때가 모든 죄와 과거를 씻어 흘려 버렸을 무렵···
성단계외를 주회 하고 있던 우리 제7 성단 함대가, 갑자기 연락을 끊었다.
그 직후, 기계화 혹성인과 자칭하는 미지의 군대가 우리에게 공격을 걸어 왔다.
우리 군도 이것을 요격하기 위하여 대함대를 파견하지만,
죄다 레이더로부터 꺼져 갔다.
상황은 날마다 악화되어 가 누구나가 절망의 안색을 숨길 수 없게 되었을 때, 하나의 작전이 꺼내졌다.
그 장치인은, 슈바르릿트=론게이나 대령. 우리가 수령이라고 부르는 수완가 사령관이다.
「나의 눈에 이상은 없다.」
이 고만한 한마디가 수령규칙의 첫소리다.
「오늘 모여 준 자네들은, 나의 작전에 의거해, 이 신형초최강 박멸 전투기(DO-N82)를 타,
적, 기계화 혹성인을 쳐부수어 준다.」
수령의 명령은 절대다.
납득 가는 이유도 설명되지 않고, 우리는 선 2기의 전투기만으로 직면하는 일이 되었다.
이것이 일해 벌의 운명으로 한다면, 너무 무자비했다.
[출전:SS판로수령벌(케이브·아틀라스)]
History
DoDonPachi (c) 1997 Atlus.
An excellent vertically scrolling shoot'em up.
- TECHNICAL -
Game ID : ATC03D2
Cave 1st Generation Hardware
Main CPU : MC68000 (@ 16 Mhz)
Sound CPU : Z80 [Optional]
Sound Chips : YMZ280B (@ 16.9344 Mhz) or OKIM6295 x (1 or 2) + YM2203 / YM2151 [Optional]
Other : 93C46 EEPROM
Screen orientation : Vertical
Video resolution : 240 x 320 pixels
Screen refresh : 57.55 Hz
Palette colors : 32768
Players : 2
Control : 8-way joystick
Buttons : 2
=> [A] Shoot, [B] Bomb
- TRIVIA -
Developed by Cave.
Angry Chief Hornet (literally), 'DonPachi' is also Japanese onomatopoeia for the firing of guns...
A 'Campaign Version' was released. Reportedly only 100 units ever made and given out as prizes to high score contest winners.
Scitron / Gamest released a limited-edition soundtrack album for this game (DoDonPachi, ESP Ra.de. Soundtrack - SGCD-00002) on 06/11/1998.
Scitron Digital Content released a limited-edition soundtrack album for this game (Dodonpachi II / Dodonpachi Sound Trax - SCDC-00126) on 19/09/2001.
- TIPS AND TRICKS -
* Bee Medals : There are bee medals hidden in the whole game. If you shoot where a bee medal is hidden, it starts to blink. Then you will need to use your laser to free it, before you can collect the medal.
* Hits : There is a combo score system for hits within a specific time range. If it takes too long for your next hit, the chain breaks and counting restarts.
* Hidden 1up player : In stage 3 is your one and only chance to pick up a 1up item. It is hidden in the giant red spaceship you will pass later in the stage. To get it, open all 6 side-boxes with your laser, before you destroy the main tower in the center of the ship. You are not allowed to use your smartbomb for these actions. Otherwise the 1up item would not appear in the ruins of the tower afterwards.
* Bomb Stock : If you don't use the smartbombs and keep the stock display at 'maximum' bonus multiplier will be 2x.
* Flower bloom : There are a few places in the game you will meet flowers growing in ruins. If you fly near them they will bloom. This is more than just a joke of the graphic artist. It can reward you with a nice bonus score :
(each) flower blooming : 10 points per 1/60 sec.
+ your shots hit it : 510 points per bullet
+ your laser crosses it : 1'100 points per 1/30 sec.
* Second loop : To access the second (harder) loop thus being able to fight against Hibachi, the 'true' final boss after level 6 boss, you have to complete the first 6 levels with only ONE credit AND meet at least one of these conditions :
- Don't lose more than 2 fighters (lives).
- Depending on the fighter, have a maximum hit count of at least :
Type A : 270 hits
Type B : 300 hits
Type C : 330 hits
- At least 50 million points by the end of level 6.
- Collect ALL 13 bees in four of the 6 areas using the tactic explained above for 'bee medals'.
- SERIES -
1. DonPachi (1995)
2. DoDonPachi (1997)
3. Bee Storm - DoDonPachi II (2001)
4. DoDonpachi Dai-Ou-Jou (2002)
5. DoDonPachi Dai-Fukkatsu (2008)
- STAFF -
Designer : Naoki Ogiwara, Akira Wakabayashi, Hiroyuki Tanaka, Junya Inoue, Riichirou Nitta
Programmer : Tsuneki Ikeda, Satoshi Kohyama, Makoto Watanabe, Takashi Ichimura
Special Thanks : Toshiaki Tomizawa, Atunori Aburatani, Ryuichi Yabuki
Producer : Kenichi Takano
- PORTS -
* Consoles :
Sega Saturn (1997)
Sony PlayStation (1998)
- SOURCES -
Game's rom.
clone info
ddonpachj : DoDonPachi (Japan, Master Ver. 97/02/05)
ddonpach